Perform kirjoitti:Täältä
http://www.mister-auto.fi/fi/
Paljon tästä on puhetta harrastajapiireissä. Trafi on linjannut asian niin, että jos alustasarjan valmistaja ei anna todistusta/paperia sarjalle sopivista pyöränkulmista, niin sitten ne on saatava tehtaan arvoihin. Osa konttoreista noudattaa tätä, mutta osassa homma hoituu ilmeisesti tüv-lapulla ja jonkinlaisella todistuksella kulmista. Kaikki paperit muutoskatsastuksesta lähetetään Trafille, ja se ojentaa herkästi asemaa, jos ohjeita ei noudateta tarkasti.Sulo Vilen kirjoitti:Onko toi Trafin näkemys varma?
Muutoskatsastettaessa alustan korkeuden muutosta tulee aina esittää selvitys pyöränkulmista (ajoneuvon valmistaja, osavalmistaja tai tutkimuslaitos voi antaa lausunnon sopivista pyöränkulmista) ja tarkastaa valaisinten sijoitusvaatimusten täyttyminen muutoksen jälkeen.
Korkeusmitalla tarkoitetaan pyörännavan ja lokasuojan kaaren välistä etäisyyttä pystysuoraan mitattuna. Mikäli lokasuojan kaarta on muutettu, tai lokasuoja ei liiku auton korin mukana, muutos mitataan pystysuorassa pyörännavan keskeltä esimerkiksi etu- ja takakannen pintaan tai muuhun soveltuvaan tasoon.
Sulo Vilen kirjoitti:Mitkä vieterit siellä on nyt?
Paluu Autot, niiden varaosat ja tuning
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 54 vierailijaa