Päätin alottaa ihan oman aiheensa tästä kaupasta, koska homma toimi sen verran mallikkaasti.
Päätin siis joku aika sitten, että haluan aurinkolasit. Ja haluan merkkiaurinkolasit. Harmillisesti en löytänyt taaskaan mieleistäni mallia mieleiseeni hintaan tavan kaupoista, joten tieni vei nettiin.
Olin nähnyt muualla netissä Ray Ban merkin aurinkolasit, jotka erityisesti miellyttivät, joten niitä lähdin sitten etsimään. Tuolta ne sitten löytyivätkin ja valikoimassa oli myös uutuusvärejä, joihin en muissa kaupoissa törmännyt.
Hintakin oli mukavan edullinen Suomen hintoihin verrattuna, joten tilausta sisään.
Alkuun itseäni hämäsi se, että sivut olivat suomeksi ja toimitus kuitenkin tulee Englannista. Mutta internetistä asiaa tutkittuani ja kokemuksia luettuani, tulin siihen tulokseen, että uskallan tilata. Hyvä, että uskalsin.
Maksoin tilaukseni tutusti PayPalin kautta 11.5.
12.5 sain sähköpostiini ilmoituksen, että ostokseni on lähtenyt matkaan UPS:n kuljettamana.
Mikäli ostoksen arvo on alle 80€, tilaus toimitetaan normaalisti postin kautta. Sen yli menevät tilaukset toimittaa UPS. Toimitus oli ainakin minun tilatessani maksuton.
Suomeen asti paketti saapui 15.5. perjantaina ja samana päivänä minun piti se saadakin mutta UPS:n toiminnan takia sain tuotteen käsiini vasta tänään. Tässähän vika ei ole kaupan, joten ei siitä enempää tässä ketjussa.
Itse ostos osui myös hyvin nappiin. Sivuilla oli melko hyvä kuvaus ja mitat aurinkolaseista, joiden mukaan pystyin vähän arvioimaan miten ne sopisivat. Pohjalla oli tietysti myös kokemus siitä millaiset lasit aiemmin on olleet sopivan näköisiä.
Lisäksi sunglasses-shop on Ray Ban lasien valtuutettu jälleenmyyjä, joten aitouttakaan ei tarvitse sen enempää pohtia. Laseja tutkittuani, totesin tämän suurella todennäköisyydellä pitävän paikkaansa.
Kaupasta löytyy myös paljon muita merkkilaseja ja valikoima näytti olevan muutoinkin todella laaja.
Pienenä ilona mainittakoon se, että pahvilaatikon sisällä oli erikseen sunglasses-shopin muovipussi, jonka sisällä oli sitten lasit koteloineen. Vähän kuin olisi käynyt ostoksilla lähimmässä aurinkolasiliikkeessä
Kaikenkaikkiaan kokemus tästä kaupasta oli hyvä. Voin siis omasta puolestani suositella muillekin!