Tuhannet eurooppalaiset ovat jääneet ilman tilaamiaan huonekaluja ja sisustustuotteita, kun netissä niitä myyvä yritys ei ole toimittanut jo maksettuja tuotteita.
Euroopan kuluttajakeskus varoittaa eurooppalaisia Iso-Britanniassa toimivasta, Infurn-nimisestä yrityksestä. Infurnin toimitusehdoissa asiakkaita pyydetään varautumaan pitkiin, jopa 18 viikon toimitusaikoihin, mutta nekin ovat ylittyneet.
Nyt yritys ilmoittaa, ettei se pysty ilmoittamaan toimitusajankohtaa taloudellisten vaikeuksiensa vuoksi. Yrityksen verkkosivut ovat kuitenkin yhä toiminnassa.
Verkkosivuilla on kuitenkin selkeä ilmoitus, että kauppa on suljettu, eikä uusia tilauksia oteta vastaan. Rahojaan voi periä takaisin luottokorttiyhtiön avulla.
Euroopan kuluttajakeskus on ohjeistanut luottokortilla tilauksen maksaneita kuluttajia kääntymään oman luottokorttiyhtiön puoleen rahojen takaisinsaamiseksi.
Kaupalla on sivut usealla eri kielellä ja ongelma koskee niitä kaikkia. Lisäksi Design Furn - verkkokauppa saattaa olla samaa yritystä, joten senkin kanssa pitää olla varovainen.
Yrityksestä varoitetaan koko Euroopan laajuisesti, koska yrityksen toiminnan loputtua Iso-Britanniassa ongelmat voivat siirtyä muihin maihin.
Euroopan kuluttajakeskus kehottaa suhtautumaan varovaisuudella myös Design Furn -nimiseen huonekalujen ja sisustustuotteiden verkkokauppaan. Design Furnin suomenkielisillä sivuilla http://www.designfurn.com sen maantieteelliseksi osoitteeksi ilmoitetaan Espanja. Infurnin ja Design Furnin taustalla vaikuttaisi olevan samoja toimijoita.
Artikkelissa on myös selkeät ohjeet, miten tulee toimia jos on täältä jotain tilannut. Tästä uutiseen.