Saksalaista tehokkuutta. Aamulla tuli vahvistus että tilaus on peruttu. No ennen kymmentä tein uuden tilauksen ja maksu tällä kertaa PayPalin kautta. Klo 13.22 tuli tekstari että paketti on lähetetty.
Nyt tuossa uudet kajarit sitten pauhaa. Paketti lähti siis DHL:n mukaan. Kun paketti oli lähtenyt saksasta, niin "katosi" se jonnekkin. Seuranta ei sanonut muuta kuin että paketti on lähetetty ulkomaille. No suomen päässä oli paketti annettu postin kyytiin ja postipoika oli laatikkoa koittanut eilen kantaa kotio ja dhl:n saksan sivuille oli tullut merkintä että pakettia yritetty luovuttaa. No posti oli jättänyt lapun jonka avulla sitten nouto onnistui.
Noh anyway. Tuossa nuo jiibeeällät nut soi ja mukavasti soikin. Tässä nyt odotellaan naapurin seuraavaa sings star peli-iltamaa niin pääsee vähän soittelemaan lujempaa jotta kännisten lauluörvelöt peittyy musiikin pauhuun.
Terve vaan Hermanni. Thomann on kyllä onnistunut saamaan melko institutionaalisen aseman verkkokauppojen keskuudessa. Tuo näkyy ainakin siinä, että Thomann joutuu maksamaan suomen alv:n, mikä tarkoittaa että sieltä tilataan paljon. Se on ainakin yksi merkki luotettavuudesta.
Deus protector noster ____________________________ Kaikki sivustoa koskevat kysymykset osoitteeseen lmnll[ät]ostaulkomailta.com
Tuttavani kertoi kahvipöytäkeskustelussa mielenkiintoisen tarinan Thomannin takuukäytännöstä. Thomann on sitonut takuun ostajaan eikä laitteisiin. Tämä erikoisuus oli tullut ilmi kun takuuhuoltoon oli lähetetty takuunalaisia valolaitteita jotka olivat välissä vaihtaneet omistajaa.
Nykyinen omistaja ei siis saanut pelkästään kuitin avulla takuuasiaa etenemään, vaan avuksi oli tarvittu lisäksi Thomannin ensimmäistä kotimaista puhuva asiakaspalvelija ja edellinen omistaja, joiden yhteisellä neuvonpidolla laitteiden toimitus huoltoon onnistui. Melkein.
Thomannin järjestelmä on siinä mielessä erikoinen tai vanhanaikainen, että kun järjestelmään on joku syötetty asiakkaaksi, sitä tietoa ei niin vaan muuteta. Näinpä UPS, joka kuljetukset hoitaa, sai määräyksen noutaa tavarat edelliseltä omistajalta eri kaupungista. Uusi neuvottelu Thomannin kanssa johti siihen, että laitteet noudettiin nykyiseltä omistajalta, mutta palautetaan alkuperäiselle ostajalle. UPS, joka tottelee vain asiakasta, eli takuuasioissa Thomannia, ei tietenkään suostunut ottamaan oikeastaan mitään kantaa koko prosessiin.
Aina ei mene ihan kuin Strömsössä, ja pitääkin jossain vaiheessa kaverilta kysäistä mihin ne laitteet lopuksi saapuivat, kun takaisin tulevat.
Deus protector noster ____________________________ Kaikki sivustoa koskevat kysymykset osoitteeseen lmnll[ät]ostaulkomailta.com