Tulipahan tutustuttua Expert-ketjun verkkokauppaan. Tarve oli pienikokoiselle 12v jännitteellä toimivalle televisiolle ja täältä sellainen löytyi. Verkkokaupan sivuilla ilmoitettiin, että ko. töllön saa tarjoushintaan vain netistä, joten ohikulkumatkalla piti käydä paikallisessa expert-myymälässä tutkimassa tarkemmin laitetta. Olisihan sen voinut napata jo tuollakin käynnillä mukaan, mutta kun hinta oli 70 euroa korkeampi kuin netissä, niin eipä napattu.
Kotona sitten kipin kapin verkkokauppaan tekemään ostos nettihintaan. Verkkokaupalle pitää antaa pisteet selkeästä ulkoasusta ja käytettävyydestä. Tilaus onnistuu muutamalla klikkauksella ja ilman pysyvää asiakkaaksi rekisteröitymistä. Tilausvahvistus ja ilmoitus "toimituksesta" valittuun myymälään tuli todella nopeasti, noin vartissa. Maksutapoina käy Visa, Master ja pankkien verkkomaksu. Mielelläni näkisin useammankin luottokortin tai Paypalin maksuvaihtoehdoissa. Toimitusvaihtoehtoja on kaksi, postin kotiinkuljetus tai nouto myymälästä. Koska kotiinkuljetuksen hinta olisi ollut älytön 20 euroa, valitsin noudon samasta myymälästä jossa kävin töllöön tutustumassa.
Expert-ketjun on varmaan tarkoitus tehostaa toimintaansa verkkokaupalla, mutta nyt se ei oikein tainnut sillä tavalla toimia. Ensin piti kiusata myyjää laitteen tutkimisvaiheessa ja toistamiseen vielä laitetta noudettaessa. Jos tv:n olisi saanut kaupasta nettihintaan, olisi kaupanteko ollut tässä tapauksessa itsellenikin helpompaa. Verkkokaupan toiminnassa ei kuitenkaan teknisesti ole suurempaa moitittavaa. Kampanjoiden yhtenäisyys, toimituskulut ja maksutavat vain haltuun, niin kauppa ottaa ison kehitysaskeleen.