Nyttemmin on jonkun verran netistä saanut lukea juttuja näistä korealaisista ns. suurentavista piilareista, eli circle lenseistä. Jossain yhteydessä on mainittu nimeksi myös dolly eyes tai jokin vastaava.
Kyseessä on siis piilari, joka saa silmän näyttämään suuremmalta mitä se todellisuudessa on. Ilmeisesti näissä on väritys linssiin saatu laitettua jotenkin tietyllä tavalla, joka antaa edellä mainitun efektin.
Näitähän on tarjolla sitten ihan kunnolla suurentavasta vähän hienovaraisempaan lopputulokseen. Värejä löytyy useampaa lajia, myös erikoisvärejä ja -efektejä. Samoin löytyy ilman vahvuuksia ja vahvuuksilla ja mitoitus on sama kuin muissakin piilareissa, eli halkaisija ja kaareuus vaihtelee vähän piilarin mukaan.
Omani ovat vuoden piilarit, eli ottaen huomioon käyttöiän ja hinnan, niin ei paljon päätä huimaa..
Ilmeisesti näitä saa myös jostain Suomesta hankittua mutta itsehän suuntasin etsintäni jälleen ulkomaille kaikille ilmiselvästä syystä
Kyselin hieman asiasta muualta ja luin kokemuksia ja päädyin tilaamaan omani eyecandylens.comista. Kyseinen liike sijaitsee siis Hong Kongissa ja maksuvälineinä käy PayPal ja luottokorteista Visa, Mastercard ja american express. Ilmeisesti myös joku eCheck jonka käytöstä en itse käsitä mitään.
Hinnat liikkuvat siinä 20-30 dollarin paikkeilla, eikä postikuluja ole.
Itse käytin PayPalia ja maksusuorituksen jälkeen kului pari päivää, jolloin sain sähköpostin tilauksen postituksesta ja seurantakoodin.
HongKong postiin tiedot päivittyivät hitaanlaisesti mutta kun ne lopulta sinne ilmaantuivat, näkyi postituspäivänä sama jonka olin alunperin tietooni saanutkin.
Sunnuntaina 12. päivä hongkong postin seuranta tiedotti, että paketti on lähtenyt kohti Suomea ja tänään oli jo ilmaantunut saapumisilmoitus postiluukusta.
Paketin sisältö oli myös oikea ja jopa yllätti toimittamalla tuotteen pienessä vaaleansinisessä kangaspussissa johon oli liimattu jotain hiluja Lisäksi mukana tuli säilytyskotelo, jota en todellakaan odottanut noilla hinnoilla.
Lisäksi mukana oli käyttöohjeet, jossa näemmä ohjeistettiin miten piilarit laitetaan silmiin. Mutta jokainen piilarin käyttäjähän osaa sen jo, koska on käynyt optikolla ennenkuin menee näitä tilailemaan.. Ainakin toivottavasti
Tänne saa kertoilla muitakin paikkoja, jos hyviä kokemuksia löytyy!