Ostin SSD-aseman https://www.computeruniverse.net/ nettikaupasta. No, asema toimi 1,5 vuotta ja sanoi itsensä irti.
Liikkeen takuu oli 2 vuotta ja valmistajan takuu 3 vuotta.
Normaali käytäntö on , että ilmoitan liikkeeseen laitteen rikkoutumisen. Liike pyysi saada laite heille ja postittaa seurantakoodilla.Postitus maksoi 25€ ja sen piti minun maksaa. Sitä ei palautettu, eikä uutta asemaa vaan noin puolet aseman hinnasta, kun sitä oli käytetty.
Asia oli EU:n kuluttajavirastossa ja vastaus oli Saksasta näin:
Saksan toimipisteen näkemyksen mukaan tämä osittainen palautettu summa mukailee heidän ratkaisukäytäntöä, eli he eivät enempää voisi saada. Olivat kuitenkin yhteydessä myyjään, mistä vahvistettiin, että laitetta ei voi korjata, mutta palautettu summa on riittävä, koska laitetta on voinut hyödyntää jo pitkään, täyttä summa ei voisi enää saada. Postimaksut tässä tapauksessa kuuluvat kuluttajalle kun laite lähetetty heidän kautta valmistajan takuuseen.
Olkoon varoituksen ja tiedoksi toisille!