K-PAX kirjoitti:Se oli sitten elämäni ensinmäinen renkaanvaihto koettu. Kaksi autoa sitten samalla kertaa et heti oppii.
LmnLL kirjoitti:K-PAX kirjoitti:Se oli sitten elämäni ensinmäinen renkaanvaihto koettu. Kaksi autoa sitten samalla kertaa et heti oppii.
Jos oli kartiomuttereilla, niin toivottavasti meni oikein päin.
LmnLL kirjoitti:Autosaloon
Autokaupalle taitaa olla ihan sama, vaikka kärry hommataan rahoituksella kun rahat kuitenkin tulee tilille heti. Mutta aika paljon saa vettä virrata aurajoessa tai rahaa tilille, ennenkuin tähän talouteen tulee yhtään kärryä noilla velkamäärillä tai maksuajoilla.
Vähän ohut tarjonta oli messuilla tänä vuonna. Kauniita ja nopeita autoja oli runsaasti, ei siinä mitään, mutta jokin jäi puuttumaan. Mielenkiintoisimpia laitteita oli vanhat B-sarjan rallivehkeet. Näytösajossa pyörähtäneessä Audi Quattrossa oli kyllä varsin muikeat äänet ja menohalut.
Sulo Vilen kirjoitti:Kankkusen S1?
LmnLL kirjoitti:Sulo Vilen kirjoitti:Kankkusen S1?
En tiedä kenen vanha oli. Mutta joukossa oli mm. Didier Auriolin vanha Renault 5 TurboMaxi ja Jean Todtin vanha Pösö 205. Jälkimmäinen oli pahuksen hienossa kunnossa. Audista vielä sen verran, että sen liikkeellelähtöä hallista oli hauska seurata. Tyhjäkäyntikierrokset oli jossain >2000rpm ja sintterikytkimellä liikkeelle lähteminen ei ollut todellakaan sulavaa. On/off.
Teknologiakonserni Boschin epäillään toimittaneen useille saksalaisille autonvalmistajille dieselpäästöjen manipulointiin tarkoitettuja laitteistoja, kertoo Spiegel Online -verkkolehti.
Saksan liikenneministeriö selvittää parhaillaan laitteiston käyttöä 60 eri saksalaisessa dieselmoottorilla varustetussa automallissa. Valmistajat ovat BMW, Mercedes ja Opel. Liikenneministeriö on saanut vihjeen, jonka perusteella tutkimus on käynnistetty. Bosch ei kommentoi asiaa.
RBS kirjoitti:Bosch on kehittänyt autoihin jotain toimivaa!Teknologiakonserni Boschin epäillään toimittaneen useille saksalaisille autonvalmistajille dieselpäästöjen manipulointiin tarkoitettuja laitteistoja, kertoo Spiegel Online -verkkolehti.
Saksa aikoo tukea sähköauton ostajaa 5 000 euron kertasummalla
LmnLL kirjoitti:Se on tänään tuosta Henri Toivosen kuolemasta tasan 30 vuotta.
LmnLL kirjoitti:Muuten automaailmassa näyttää asiat olevan ennallaan. Päästömanipulointeja tulee esiin koko ajan lisää. Nyt kuvioissa on mukana ainakin Mitsubishi ja Fiat. Yllättyneitä ovat: ...
Die aktuelle ADAC Übersicht der Kraftstoffpreise in den Reiseländern
Land Super Diesel
Belgien 1,34 € 1,16 €
Dänemark 1,45 € 1,17 €
Deutschland 1,33 € 1,07 €
Frankreich 1,32 € 1,15 €
Italien 1,54 € 1,36 €
Kroatien 1,17 € 1,05 €
Luxemburg 1,09 € 0,92 €
Niederlande 1,58 € 1,20 €
Österre 1,13 € 1,02 €
Polen 0,95 € 0,87 €
Schweiz 1,29 € 1,29 €
Slowenien 1,20 € 1,08 €
Spanien 1,15 € 1,01 €
Tschechien 1,03 € 1,03 €
(Stand: 12.5.2016)
LmnLL kirjoitti:Tottahan se, että mitä kirkkampi halogeeni, niin sitä lyhyempi elinkaari. Pitäisi varmaan ottaa näihin autotarvikeasioihin hieman erilaisempi lähestymistapa. Koska polttimotkin maksaa ulkomailla vain osan siitä mitä SUomessa, niin voisi harkita kerran pari vuodessa tehtävää tilausta, jossa olisi vaikka pyyhkijän sulat, öljyt, suodattimet ja polttimot.
Säästöähän tuossakin tulisi.
LmnLL kirjoitti:Aika tasalaatuista kamaa Philips tekee. Tällä viikolla mossahti toinen noista WhiteVisioneista, eli pari viikkoa ensimmäisen jälkeen.
Ai miksi en vaihtanut heti molempia? Ei kestä hermo kahden polttimon ähräystä kerralla.
Ajoneuvon perusvero nousee 1.1.2017
Perusvero nousee kaikilta perusveron alaisilta autoilta 36,50 euroa.
Jos autolla ei ole ajoneuvoliikennerekisterissä auton valmistajan ilmoittamaa CO2-päästötietoa, vero perustuu auton kokonaismassaan.
HS: Hallitus keventää verotusta myös alentamalla uusien autojen veroa
Sulo Vilen kirjoitti:Minkä merkkistä tavaraa on laitettu? Kaukana ollaan siitä mitä kumiosat olivat ennen EU:ta, eli halvinta on laittaa parasta.
Paluu Autot, niiden varaosat ja tuning
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 8 vierailijaa