Ja jos ei pärjää, niin armeijan termein: Kelissä ei ole mitään vikaa, varustus on vain väärä.LmnLL kirjoitti:Ei auta kun vetää pipoa, hanskaa, toppahousua ja untuvatakkia päälle, jos meinaa nenänsä tuonne ulos työntää.
Sulo Vilen kirjoitti:H:ki-Vantaa näyttäis kohta -27, saa ajella aamulla rauhassa duuniin Olen koittanut bongailla sähköautoja, erottaisi varmaan kivasti kun ei ole höyrypilveä perässä, mutta vähän hiljaista on ollut
Isoin ongelma on se toimintasäde. Sarasvuon ajotyylillä se on normaalisti noin 350 kilometriä, mutta näillä pakkasilla se putosi alle kahteensataan. Ison osan toimintasäteestä haukkaa lämmitys.
--------
Koska Leafissa on pienemmät akut kuin Teslassa, autolla pääsee näillä keleillä noin 80 kilometriä. Kylmät akut myös latautuvat hitaammin.
Leafin kanssa ei ole ongelmia pakkasilla, kunhan ajomatkat pysyvät lyhyinä ja auton saa laitettua piuhaan kiinni. Mutta jos menisi vaikka Lappiin ja jättäisi auton niille sijoilleen pitkäksi aikaa, saattaisi tulla tenkkapoo.
Leafissa menee akkujen lämmitin päälle, jos akkujen lämpötila laskee muistaakseni alle -17 asteen. Ja jos akun varaus menee alle 30 prosenttiin, tuo järjestelmä lopettaa toimintansa. Jos akut ovat alle -25 asteessa, auto ei anna moottorin käynnistyä. Auto on sitten siinä siihen asti, kunnes akut saa jotenkin lämmitettyä yli -25 asteeseen.
K-PAX kirjoitti:Aurinko paistaa ja lunta sataa. On tämä kans.
LmnLL kirjoitti:Eihän tässä auta muu kuin kaivaa toppatakki uudelleen esiin. Kesä, mikä ihana tekosyy.
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 100 vierailijaa