Samsung kirjoitti:Tuli taas täällä asioitua, tällä kertaa mukaan lähti uusi näyttö tietokoneeseen. Kalliimmissa ostoksissa kannattaa aina suosia kotimaista, takuuasiat ynnämuut saa paljon helpommin hoidettua, eikä tarvitse lähettää tuotetta toiselle puolelle maailmaa.
"Uudessa Anttilassa yhdistyvät perinteinen myymälä ja verkkokauppa. Valikoima on painottunut erityisesti kodin tuotteisiin, kosmetiikkaan, naisten alus- ja yöasuihin, isoihin kodinkoneisiin sekä mobiilitekniikkaan, kertoo Anttila-tavaratalojen ketjujohtaja Martti Toivanen.
Anttila-tavaratalossa on nyt ensimmäistä kertaa esillä myös suuret kodinkoneet, joita voi tilata verkkokaupan kautta tarvittaessa myyjän opastamana.
K-PAX kirjoitti:Eli jos nyt käsitin oikein, on verkkokaupan erikoisuus se, että siellä saa palvelua. Toisin sanoen sinulle siis kaveri neuvoo vierestä miten verkkokauppa toimii. Tilaat sitä kautta sen jääkaappipakastimen, viel käytät etua hyväksi ja tilaat sen kyseiseen Anttilaan niin toimitus ei maksa mitään. Sitten parin päivän päästä käyt itse hakemassa tuotteen omalla kustannuksellasi?
Puskeeko mulla migreeniä vai onko se tuo artikkeli. Antakaamme iso käsi ketjujohtaja Martti Toivaselle! Olette juuri keksineet verkkokaupan joka on jo ollut olemassa, ihan omassa konsernissanne. Älkää olko suuresti yllättyneitä jos ei kovin suurta suosiota saa.
K-PAX kirjoitti:Kivijalkamyymälöitä ajettiin kovalla kädellä alas mutta kyllä Hämeenlinnassa luotetaan vielä Anttila brändiin. Kaupan aukeaminen ei niinkään kiinnostanut mutta tämä kohta artikkelissa herätti mielenkiinnon:"Uudessa Anttilassa yhdistyvät perinteinen myymälä ja verkkokauppa. Valikoima on painottunut erityisesti kodin tuotteisiin, kosmetiikkaan, naisten alus- ja yöasuihin, isoihin kodinkoneisiin sekä mobiilitekniikkaan, kertoo Anttila-tavaratalojen ketjujohtaja Martti Toivanen.
Whee! Kuulostaa hyvältä, kunnes:Anttila-tavaratalossa on nyt ensimmäistä kertaa esillä myös suuret kodinkoneet, joita voi tilata verkkokaupan kautta tarvittaessa myyjän opastamana.
Puskeeko mulla migreeniä vai onko se tuo artikkeli. Antakaamme iso käsi ketjujohtaja Martti Toivaselle! Olette juuri keksineet verkkokaupan joka on jo ollut olemassa, ihan omassa konsernissanne. Älkää olko suuresti yllättyneitä jos ei kovin suurta suosiota saa.
http://www.talouselama.fi/uutiset/ovatk ... o/a2273979
RBS kirjoitti:Mitähän tästä seuraa?
LmnLL kirjoitti:
Nyt availlaan kotimaan markkinoita oikein urakalla ulkomaisille toimijoille.
Vuonna 1952 perustettu tavarataloyhtiö Anttila on haettu ja myös asetettu konkurssiin. Yhtiö ei ole vielä kommentoinut asiaa, mutta pesänhoitaja Mikko Tiilikka vahvistaa asian Yle Uutisille.
Konkurssiin asettaminen tehtiin virallisesti tänään klo 12.50.
Tiilikan mukaan syynä on kannattamaton liiketoiminta, mutta tarkempaa syytä hän ei osaa vielä sanoa.
YHTIÖ pyörittää myös Anttila.com ja Kodin1.com -verkkokauppoja, jotka olivat vielä toiminnassa tiistaina iltapäivällä. Anttila tiedotti konkurssistaan kello 16.40. Samoihin aikoihin myös molempien verkkokauppojen sivustot sulkeutuivat toistaiseksi.
”Verkkokaupat ovat hetken kiinni laskuteknisistä asioista johtuen, mutta nekin on tarkoitus avata uudelleen, kunhan ongelmat on ratkaistu”, Tiilikka kertoo.
Laskuteknisillä ongelmilla hän tarkoittaa muun muassa arvonlisäveron erittelyjä ja yritystunnusten vaihtoa.
Tiilikan mukaan verkkokaupasta juuri ennen konkurssia tilanneet menettävät rahansa, eivätkä saa tuotteita.
”Kaikki tilaukset, jotka on tehty ja mahdollisesti maksettu ennen konkurssiin asettamista jäävät konkurssilain mukaan valitettavasti toimittamatta.”
Verkkokauppoihin pätee sama periaate kuin matka- tai lentoyhtiöiden konkursseissa. Etukäteen tilattuja ja maksettuja asioita ei toimiteta, mutta jos asiakas on käyttänyt luottokorttia, hän voi saada hyvityksen ostoksesta korttiyhtiöltä.
”Asiakkaiden kannattaa olla omaan korttiyhtiöön yhteydessä”, Tiilikka neuvoo.
LmnLL kirjoitti:Tiilikan mukaan verkkokaupasta juuri ennen konkurssia tilanneet menettävät rahansa, eivätkä saa tuotteita.
”Kaikki tilaukset, jotka on tehty ja mahdollisesti maksettu ennen konkurssiin asettamista jäävät konkurssilain mukaan valitettavasti toimittamatta.”
Verkkokauppoihin pätee sama periaate kuin matka- tai lentoyhtiöiden konkursseissa. Etukäteen tilattuja ja maksettuja asioita ei toimiteta, mutta jos asiakas on käyttänyt luottokorttia, hän voi saada hyvityksen ostoksesta korttiyhtiöltä.
”Asiakkaiden kannattaa olla omaan korttiyhtiöön yhteydessä”, Tiilikka neuvoo.
Verkkopankkimaksulla tulee takkiin
Useat kuluttajat ovat huolissaan, jääkö Anttilan nettikaupasta tehty tilaus taloudelliseksi tappioksi. Tiilikan mukaan jos vielä toimittamaton verkkokauppaostos on maksettu luottokortillla, niin luottokorttiyhtiö hyvittää ostoksen.
– Jos kyse on muusta maksutavasta, niin silloin ostos jää valitettavasti kuluttajan vahingoksi.
– Konkurssilaki lähtee siitä, että tällaisissa tapauksissa, kun tavaraa ei ole luovutettu, eli omistusoikeus tavarasta ei ole siirtynyt ostajalle, niin konkurssipesä ei sitä tavaraa saa luovuttaa enää kuluttajalle, vaan se omaisuus kuuluu edelleen konkurssipesälle.
Kuinka paljon ostoksia on tehty ja miltä ajalta ne menevät tämän menettelyn piiriin?
– Lukumäärää ei ole vielä selvillä. Mutta käytännössä kaikki ostokset, jotka on maksettu mutta ei ole asiakkaille toimitettu, tai joita asiakas ei ole hakenut myymälästä.
Jos olet tilannut tuotteen konkurssiin menneestä kaupasta ja maksanut siitä ennakkoon
Jos olet tilannut tuotteen kaupasta, joka on mennyt konkurssiin, ja maksanut siitä ennakkoon, mahdollisuutesi saada rahasi riippuu siitä, miten olet ostoksesi maksanut.
Jos olet maksanut luottokortilla, voit vaatia rahojasi takaisin luottokorttiyhtiöltä.
Jos olet maksanut muulla tavoin kuin luottokortilla, eikä maksamaasi tuotetta ole esimerkiksi liikkeen varastossa eroteltu sinulle kuuluvaksi, joudut valvomaan saataviasi konkurssimenettelyssä. Ota yhteyttä konkurssipesän pesänhoitajaan, joka laatii pesäluettelon. Kun se on valmis, tuomioistuin päättää, raukeaako konkurssi varojen puutteeseen vai jatkuuko se. Jos konkurssi jatkuu, määrätään valvontapäivä, jolloin kuluttajat voivat valvoa saataviaan konkurssissa. Saatavia pitää vaatia pesänhoitajalta kirjallisesti valvontakirjelmällä, jossa eritellään saatavat ja niiden perusteet.
IS:Nyt repesi Anttila-raivo: "Vartijoita kutsuttu apuun"
"Anttila Oy:n konkurssipesä luovuttaa Anttila.com- ja Kodin1.com-verkkokauppojen asiakkaille tuotteet, joiden toimitustavaksi asiakas on valinnut verkkokaupassa "nouto tavaratalosta" ja joista asiakkaalle on lähtenyt sähköinen ilmoitus tuotteen saapumisesta valittuun tavarataloon. Nämä tuotteet ovat noudettavissa tiistaina 26.7. alkaen tavaratalojen auettua", Anttilan konkurssipesän hoitaja Mikko Tiilikka kertoo tiedotteessa.
Mikko Tiilikan mukaan kaikki sellaiset paketit, jotka ovat erotettavissa ostajan mukaan, luovutetaan asiakkaille. Näitä paketteja on noin 1300 kappaletta.
Tiilikan mukaan silti "huomattava määrä" pakkauksista on sellaisia, joissa ostajaa ei kyetä erottomaan. Kyse on pääasiassa lähellä konkurssia tehdyistä tilauksista. Näissä tapauksissa tilaaja joutunee vaatimaan omansa konkurssipesästä, mutta Tiilikan mukaan asiaa vielä selvitellään.
Osa Anttilan verkkokaupan asiakkaista tulevat kuitenkin vielä saamaan saapumisilmoituksen, kunhan kaikki tällaiset pakkaukset on ehditty käsitellä.
Paluu Kotimaiset kauppakumppanit
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa